Svenska Bildningsförbundet sammanför den finlandssvenska och tvåspråkiga befolkningen, främjar en levande bildningsverksamhet och en konstruktiv samhällsdiskussion. Förbundet befrämjar förståelsen för det internationella samfundet och för den europeiska integrationsutvecklingen.

Svenska Bildningsförbundet ordnar kurser, seminarier och konferenser, organiserar studiecirkel- och annan utbildningsverksamhet. Bildningsförbundet bygger nätverk mellan olika intressent- och kunskapsgrupper som delar förbundets målsättningar.

Svenska Bildningsförbundets verksamhet indelas i fem verksamhetsområden: ordinarie utbildning och seminarieverksamhet, tankesmedjan Agenda, Liberal praktik och Ledarskapsakademin samt samarbetsprojekt. Dessa verksamhetsområden verkar under Svenska Bildningsförbundet.

May fights to survive another day as PM, but what is going to happen?

The parliament was supposed to vote on the deal on 11 December. Mrs May realised that the governments deal was unlikely to pass in the parliament and because of that she withdrew the bill from the parliament and pushed the vote until an uncertain time. Currently there is no sign of the vote happening before Christmas. Downing Street has not informed when the vote will take place, but the government has promised that it will happen before the 21 January.

”Hotet för Sverigedemokraterna marginellt – vinner på att visa sig rumsrena”

Populistforskare Ann-Cathrine Jungar säger i en intervju för tankesmedjan Agenda att splittringen inom SD kan gynna partiet.

Finns Blå framtid efter riksdagsvalet?

Populistforskare Ann-Cathrine Jungar förutspår en mörk framtid för gruppen Blå framtid som bröt sig ut ur Sannfinländarna i somras. I en intervju för tankesmedjan Agenda säger Jungar att frågan är om grupperingen lyckas knipa några mandat i riksdagsvalet 2019.

Evenemang

Inga händelser på kommande